Selamat Tahun Baru 2017

Teks: Azrinbadrinas Abu Bakar
Foto: Koleksi peribadi


Alhamdulillah, kita telahpun melangkah ke tahun 2017. Dengan tahun baru, hari baru dan azam pun baru, semoga tahun ini lebih baik dari tahun-tahun yang lepas. Saya pun agak lama tidak update blog ini, memang dan bersawang sebab hampir setahun. Moga tahun ini saya dapat membaiki pengurusan masa agar lebih berkesan.

Tahun 2017, Mukmin dan menginjak ke tingkatan 1 dan Farieha pula ke tahun 1. Beza umur mereka berdua 6 tahun. Akif dan Mukmin beza umur 2 tahun lebih jugak, tapi nampak macam setahun sorang. Sorang 12 Februari 2004 dan sorang 29 Disember 2005. Dua tahun yang produktif 😁.

Permulaan tahun 2017 kami, adalah menghantar Mukmin ke asrama. Minggu-minggu terakhir Disember 2016 dah mula sibuk membuat persiapan sekolah dan asrama hinggalah ke hari orientasi SMKMI pada 2 Januari 2017. Sesuailah dengan sekolah sukan, nama kelas adalah bersempena nama-nama sukan iaitu Olimpik, Komanwel, SEA, Sukma dan Sukpen. Mama harap Mukmin dapat menyesuaikan di MI dan memperoleh kejayaan yang cemerlang di dunia dan akhirat. Sukan, akademik dan agama haruslah seiring.


Selamat maju jaya kepada semua pembaca blog Rahsia Idaman Suri bagi tahun-tahun seterusnya.


Comments