Roti Teknik Baru

Teks: azrinbadrinas
Foto: koleksi sendiri


Lebih sebulan rasanya saya telah membeli ebook kak Roseliza Mokhtar mengenai teknik membentuk roti, lebih dari 10 resipi filling roti juga turut diberikan. Teknik beserta filling roti sangat menarik, nampak sangat sedap dan membuatkan roti nampak mewah walaupun bahan-bahan yang digunakan adalah bahan ekonomi sahaja.

Baru-baru ini, barulah saya berkesempatan untuk mencuba teknik-teknik tersebut. Saya telah mencuba filling lemon heaven yang bagi saya sangat nyaman di tekak, sangat segar dengan bau dan rasa lemon yang enak. Langkah-langkah yang diberikan juga sangat mudah dan senang difahami. Roti yang terhasil nampak cantik dan menyelerakan. 

Satu lagi filling yang dicuba adalah gabungan bawang yang digoreng dengan cendawan dan ditambah telur. Rasa filling ini, sangat tidak mengecewakan. Boleh lebihkan cendawan sekiranya anda suka cendawan yang banyak seperti saya.

Jika anda juga peminat roti, bolehlah hubungi kak Rose, untuk dapatkan ebook beliau. She is a very nice person, di Fb: Roseliza Mokhtar. 


Comments