Resepi Coklat Badam


Teks: azrinbadrinasabubakar
Gambar: azrinbadrinasabubakar
 


Alhamdulillah, tahun 2013 lebih dari 60 balang coklat badam telah dikeluarkan. Walaupun tidak banyak seperti orang yang berniaga kuih raya, bolehlah untuk lepas belanja raya. Itupun adalah hasil promosi mulut ke mulut. Tahun ni, saya ada beritahu suami untuk buat kuih untuk sendiri saja, sebab saya nak concentrate dengan Ramadan dan bolehlah nak menjahit baju raya sendiri.

Semalam pulak, suami beritahu ada orang tanya pasal kuih raya, kesian pulak untuk katakan tidak pada mereka yang bertanya tu. So, saya akan buat 1 atau 2 jenis saja untuk tahun ini.

Mari kita tengok resipi coklat badam ini :

Coklat (saya guna coklat compound)
Badam panjang (saya panggang sedikit)

Coklat dicairkan, masukkan badam, gaul sebati.
Sudukan masuk ke dalam paper cup.
Masukkan dalam peti ais sehingga keras.
Sedia dihidangkan.














Comments