Raikan Cinta Azwa dan Syahmi

Teks: azrinbadrinas
Foto: koleksi sendiri

Alhamdulillah majlis raikan cinta Azwa dan Syahmi telah pun berlangsung pada 23-25 Januari 2015. Bermula dengan majlis akad nikah pada 23 Januari, seterusnya resepsi pengantin perempuan di Impiana Garden, Kulim, Kedah.



Ini adalah majlis perkahwinan anak keempat kakak kedua saya.



Bagi saya, majlis di Impiana Garden ini amat selesa sekali, kawasannya yang agak besar boleh memuatkan lebih 20 buah meja, boleh menampung lebih 200 orang pada satu-satu masa. Ianya seperti dewan terbuka dan siap dengan kipas untuk keselesaan tetamu.

Berposing dengan tag-tag pengantin.

Sesuai juga untuk majlis perkahwinan berkonsepkan taman.


Bergambar dengan ahli keluarga. Bukan senang untuk mengambil gambar keluarga. Ini pun belum cukup korum.

Rojak antara menu istimewa pada hari majlis ini. Disponsor oleh kakak kelima saya. Mereka tengah sibuk memotong buah.

Encik suami saya sibuk melayan tetamu yang menunggu aiskrim. Aiskrim juga antara menu tambahan pada hari tersebut. Kami telah datangkan sebanyak 12 bekas aiskrim dari Penang khas untuk tetamu. Memang tidak menang tangan dibuatnya, bukan saja kanak-kanak, malahan orang muda dan tua juga beratur panjang.

Pekerja Pak Man Katering sedang menyiapkan hidangan pengantin. Nasi minyak, daging goreng pedas, dalca, kerabu nenas timun, sayur campur dan ayam goreng berempah memang tidak menghampakan. Menu yang dihidangkan sedap sekali.


Selamat pengantin baru Azwa dan Syahmi. Semoga pasangan ini bahagia, kekal hingga ke Jannah dan sentiasa dalam perlindungan dan memperoleh keberkatan Allah sentiasa. Amin.

Comments